Partnermarkedsføringsguide

MyFitStore partnerprogram tilbyr opp til 20% kommisjon på hvert salg.

Alt du trenger å gjøre er å henvise en kjøper til MyFitStore fra ditt nettsted eller kontoer på sosiale medier.

Hvordan funker det?

Det er superlett å lage dine egne henvisningslenker og legge til dine nettsider eller dele på sosiale medier. Her er noen enkle steg på hvordan det kan gjøres.

  1. Opprett en konto på myfit.no.
  2. Logg inn.
  3. Gå til partnerprofilen ved å trykke på håndhilseikonet   øverst på siden.
  4. Registrer din konto for et partnerprogram, og oppgi detaljer inkludert din epostadresse for betaling, nettside og hvordan du vil promotere oss.
  5. Vent på godkjenning.
  6. Når din partnerkonto er godkjent kan du se partnersiden. Her kan du se ditt partnerbrukernavn og henvisningslenke. Din henvisningslenke vil se ut som noe slik: https://myfit.no/?ref={your_partner_ID}
  7. På partnersiden kan du generere dine egendefinerte henvisningslenker. Du kan bruke den på hjemmesiden eller generere en lenke basert på et hvilket som helst produkt eller side for å lage din unike partnerlenke. Du kan også legge ved et kampanjenavn, som er valgfritt, men kan gjøre det enklere å spore dine henvisninger.
  8. Når din henvisningslenke er opprettet kan du enkelt dele denne på sosiale medier.
  9. Fortsett å dele lenkene dine jevnlig og start opptjeningen gjennom partnerprogrammet.
  10. Du kan også se annen informasjon fra partnersidene slik som statistikk, grafer, utbetalinger, besøk, annonsemateriell og innstillinger. Kort oppsummert, dette er din hovedside for partnerprogrammet.

Du mottar kommisjon hver gang en ordre er behandlet og sendt gjennom din henvisningslenke. Hvis derimot orderen blir returnert eller kansellert vil også kommisjonen din bli kansellert. Det er ingen minimums- eller maksimumbeløp for opptjening.

Henvisningskommisjonene er mellom 10% to 20% på kassekreditt. Jo flere henvisninger du får, jo høyere stiger prosenten. De forskjellige nivåene ser du nedenfor. Henvisningsprosenten blir nullstilt hver måned.

1-3 henvisninger = 10%

4-6 henvisninger = 12%

7-8 henvisninger = 16%

9-10 henvisninger = 18%

mer enn 10 henvisninger = 20%

Din egen profil

Du har mulighet for å opprette din egen profil du kan dele med andre. Profilen inneholder ditt navn, ønsket profilbilde, en tekst om deg, dine topp 5 anbefalte produkter og din Instagram-feed. Alle henvisninger til profilen din vil bli sporet slik at kjøp blir registrert mot ditt partnerprogram.

Du kan søke om, eller oppdatere, din profil HER.

Deling på sosiale medier

Facebook

Her er noen beste praksis for Facebook-partnermarkedsføring vi gjerne vil dele med deg, slik at du får mest ut av henvisningene dine.

  1. Del henvisningslenken din direkte på din Facebookprofil 1-2 ganger i uken. Pass på å ha en god blanding av personlige innlegg og reklame, ingen liker å se en strøm av bare reklame. Det kan føre til at færre ser hva du legger ut.
  2. Skaff mer aktivitet på dine innlegg ved å be familie og venner om å like, kommentere og dele lenken din videre. Det er mest nyttig å gjøre dette i høytider og når produkter er på salg.
  3. Del din henvisningslenke på en Facebook-side eller -gruppe som baserer seg på gode tilbud, hvis du har eller er medlem i noen.
  4. Del henvisningslenken din på relevante Facebook-grupper du er en del i. Normalt sett dersom gruppen aksepterer reklame er dette greit, men dersom du er usikker er det lurt å sjekke reglene i gruppen først og eventuelt spørre andre medlemmer om du kan dele henvisningslenker.
  5. Del henvisningslenken din på relevante diskusjonstråder. For eksempel dersom det er en diskusjon om idrett, fitness eller sportstøy se om henvisningslenken din passer inn, og legg ut denne.
  6. Lag et bildegalleri av dine favorittprodukter. På bildeteksten legger du til din referanselenke.
  7. Hvis du allerede har gjort kjøp fra MyFitStore kan du dele bilder og/eller videoer sammen med din henvisningslenke.

Det er anbefalt å holde seg til denne guiden av hyppighet for deling av henvisningslenker, ettersom for mye deling kan føre til at det blir oppfattet som spam og det kan igjen føre til at kontoen straffes med tanke på synelighet.

Twitter

Her er noen beste praksis for deling på Twitter for å få mest ut av henvisningslenkene dine.

  1. Tweet din henvisningslenke direkte fra partnersiden. Legg til hashtaggene #myfitstore and #myfitoutlet. Normalt vil tweeten se slik ut: “My Fitness Store https://myfit.no/?ref={your_partner_ID}&utm_source=twitter”. Denne overskriften kan endres til noe mer spesifikt slik som : “Ser du etter mer fresht sportstøy til garderoben din? Sjekk ut: https://myfit.no/?ref={your_partner_ID}&utm_source=twitter”. Vær sikker på å ikke endre henvisningslenken din som vises.
  2. Vær genuin når du svarer på tweets med referanselenken din. Hvis det er noen henvendelser/spørsmål om den anbefaler vi å svare på de. Legg til hashtags #myfitstore og #myfitoutlet. Ikke spam på svar, dette gjelder også på direkte meldinger.
  3. Legg til din henvisningslenke på din Twitter-profil for tilgjengelighet og mer eksponering. Økt eksponering kan føre til flere henvisninger og mer kreditt for deg. Gå til din profil, velg endre profil og lim in henvisningslenken i boksen for din nettside. På din biografi, skriv en beskrivelse av MyFitStore og legg til hashtags #myfitstore og#myfitoutlet. Lagre endringer.

Det anbefales at du tweeter ut et innlegg nå og da, men ikke for mye at det kan oppleves som spam. Bland inn henvisningslenkene dine sammen med andre personlige innlegg. Hvis du legger ut for ofte kan det oppleves som spam og føre til at kontoen din straffer. Vær oppmerksom på at det er kvalitet over kvantitet som teller.

Instagram

Her er noen beste praksis for deling av henvisningslenker på Instagram, for å gi deg optimal eksponering og treff på henvisningslenkene dine.

  1. Legg ut et bilde av ditt favorittprodukt fra MyFitStore. Det anbefales hvis du har mulighet til å ta egne bilder av produktet etter du har kjøpt det fra nettsiden. På bildetittelen legger du til en fin produktbeskrivelse og din henvisningslenke. Legg til hashtags #myfitstore og #myfitoutlet.
  2. Legg ut et bilde eller video av ditt favorittprodukt fra MyFitStore på Instagram Stories. Det anbefales at du tar et bilde av deg med produktet du har kjøpt fra MyFitStore. Legg til hashtags #myfitstore og #myfitoutlet.
  3. Legg til din henvisningslenke på din Instagram-profil for tilgjengelighet og mer eksponering. Økt eksponering kan føre til flere henvisninger og mer kreditt for deg. Gå til din profil, velg endre profil og lim in henvisningslenken i boksen for din nettside. På din biografi, skriv en beskrivelse av MyFitStore og legg til hashtags #myfitstore og#myfitoutlet. Lagre endringer.

Det anbefales at du legger ut et innlegg nå og da, men ikke for mye at det kan oppleves som spam. Bland inn henvisningslenkene dine sammen med andre personlige innlegg. Hvis du legger ut for ofte kan det oppleves som spam og føre til at kontoen din straffer. Vær oppmerksom på at det er kvalitet over kvantitet som teller.